Ud sanatçısı Hâkan Aydınlık anlatıyor: Konservatuarda ud hocam Serhan Aytan oldu. Okul dışında da Cinuçen Tanrıkorur ve Samim Karaca ile çalıştım.
Konservatuarın ilk senesi, okul orkestrasında görev aldım ve bir çok konserde Şerif Muhiddin Targan’ ın eserlerini solo icra ettim.
Bu yıllarda; Selahattin İçli, Nida Tüfekçi, Cahit Atasoy, Necdet Varol, Haydar Sanal, Mefharet Yıldırım, Ercüment Berker, Erol Sayan ve Nevzat Atlığ hocam oldu. Boş vakitlerimde de özellikle Alâeddin Yavaşca, Bekir Sıdkı Sezgin ve nazariyat için Yavuz Özüstün armoni içinde Demirhan Altuğ’un derslerine katıldım.
Konservatuar üçüncü senemde radyoya kabul edildim.
Radyo dışında; Behiye Aksoy, Müzeyyen Senar ve Sevim Tuna gibi hemen hemen bütün solistlere eşlik ettim. 6 ay İstanbul opera balesinde, Gustav Mahlerin “Binler Senfonisi”ndeki lâvta partilerini çaldım ve Ruhi Ayangil orkestrasında konserler verdim.
Doğan Canku, Hasan Cihat Örter ve Barış Manço ile bir dönem çalıştım. Kani Karaca ve Nezih Uzel ile Mevlevi ayinlerine katıldım. Nezih Uzel ve Aslan Hepgür ile beraber, “Bektaşi Nefesleri” adlı bir albüm yaptık.
Birçok albüme de ud olarak eşlik ettim. Yurtiçi ve yurtdışında birçok konserlere katıldım. Akademik olarak 4 sene Haliç Üniversitesi konservatuarında, 1 senede Yıldız Teknik Üniversitesi Sanat Tasarım Fakültesinde ud hocalığı yaptım. Boğaziçi Üniversitesi Müzik kulübünde ud hocalığı yaptım.
Halen konservatuar yıllarından beri üzerinde çalıştığım bir ud metodunu hazırlamaktayım. T.R.T. caz orkestrası aranjör ve gitaristi Kamil Özler’den, pop caz armonisi konusunda ders alıyorum. Zengin bir müzik kütüphanesine sahibim ve arşivcilikle ilgileniyorum. Ud’un yanı sıra, armoni çalışacak kadar piano çalıyorum. Çello, Tanbur, bas gitar ve lâvta çalıyorum.
Amatör ressamım ve enstruman imali ile ilgili çalışmalarım var. Ölçülerini ve formunu benim yaptığım, 8 telli tek kafesli özel imal bir udu kullanıyorum ve sazların yapılarının geliştirilmeleri ile ilgili tasarımlarım var.
Hâkan Aydınlık – Kaynak: trt.net.tr