Eserin künyesi
Bestecisi: Selâhattin Pınar
Güfte şairi: Mustafa Nâfiz Irmak
Makâmı: Hüzzâm makâmı
Usûlü: Curcuna usûlü
Formu: Şarkı formu
Sözleri
Not
Güftedeki virgüller, şiirlerin bilinen/tartışılan edebî kuralları dışında, okumayı biraz duraklatarak, kelimelerin ve cümlelerin anlamlarının, anlaşılarak hissedilmesine, katkı sağlaması amacıyla kullanılmıştır.
Gecenin, mâtemini, aşkıma, örtüp, sarayım
Gittin, artık, seni, ben, nerede, bulup, yalvarayım
Şimdi, ben, tıpkı, şifâsız, kanayan, bir, yarayım
Gittin, artık, seni, ben, nerde, bulup, yalvarayım
Öyküsü
Seneler sonra bir akşam. Amcam ile babam beraberlerken. Kapı çalınır. Gelen, Atatürk‘ün yâveridir.
– Beybabanız….
Başyaver, sözün gerisini getiremez, gözleri yaşarır. Amcam ve babam “babalarının öldüğünü” anlarlar. Amcam der ki:
– Yalnız kalmak istiyorum.
Yaver gider. Babam da gitmek isteyince. Amcam “Hüsamettin!” der,
– Sen kal… Böyle bir gecede yanımda sadece seni istiyorum.
Sabaha kadar karşılıklı ağlarlar.
Ve gün ağarırken, işte bu şarkı doğar: “Gecenin mâtemini aşkıma örtüp sarayım, gittin artık seni ben nerde bulup, nasıl ağlayayım?”
Kaynak: arsiv.sabah.com.tr
Nasıl bir güfte, nasıl bir beste… Birbirinden güzel yorumlarını seçerken, sayısını da abartmışım. 🙂
Bu hüzzam şarkı için değer üstadım…
Her birini ayrı ayrı dinledim, zevkle hem de. Ve yetinmedim. Neşe Karaböcek’ten de eski kayıt olarak dinledim. Bu vesileyle emeğinize, gayretinize sayısız teşekkür ederim…
Saygılarımla…