Kâr – Kârçe Nedir?
Türk sanat müziği formlarımızdan; Kâr - Kârçe, Kar-ı nev, Kar-ı natık formları ve ayrıldığı kısımları hakkında bilgiler.
Türk müziği bilgileri; makamları, usûlleri, çalgıları ve öyküleri, gibi, müziğimizle ilgili konularda kullanılan isimlerle ilgili kısa bilgiler ve dolaylı olarak konu ile ilgili olan kişiler.
Türk sanat müziği formlarımızdan; Kâr - Kârçe, Kar-ı nev, Kar-ı natık formları ve ayrıldığı kısımları hakkında bilgiler.
Türk ve batı müziği formlarından, İtalyanca "şarkı söylemek" anlamında olan "cantare" kelimesinden gelmekte olan Kanto formu hakkında bilgiler.
Cami musikisi formlarından, farz namazlardan önce, namazın başladığını cemaate bildirmek amacıyla okunan Kâmet formu hakkında bilgiler.
Türk halk şiiri formlarından Kalenderî formunun, Dr. Cumhur Koca tarafından sesli tanıtımı ve örnek eserin video yorumu.
Dinî mûsikî formları arasında zikredilmeyen, makam ve mûsikî eşliğinde okunan Allah lafzı için kullanılan İsm-i celâl tabiri.
Türk din müziği formlarından, kelime manası "Allah'a ait" demek olan, cami ve tekke musikisi'nin ortak formlarından olan, ilâhî formu hakkında.
Aşık edebiyatında; doğayı, yöreyi, kişiyi, hayvanı veya bir aracı övmek, güzelliğini anlatmak amacıyla söylenen güzelleme şiiri formu.
Türk sanat müziği formlarından, saz musikisindeki "taksim"in, insan sesi ve sözüyle yapılanı olan gazel formu hakkında bilgiler.
Kelime manası "bildirme" olan, bir çeşit cami musikisi formu olan, sözleri Arapça olup, okuyucusuna da "müezzin" denilen ezân formu hakkında.
Tekkelerde icra edilen zikirlerde, zikre ara verildiğinde, zâkirler tarafından mûsikî eşliğinde terennüm olunan Durak formu hakkında.
Müzik eserlerinin notasının ilk satırının başlangıcında yer alan, değiştirilene kadar eserin tamamı için geçerli olan nota donanımı hakkında.
Türk halk müziği türkülerinin, kaynak kişilerden edinildikten sonra, notası yazılabilir hale getirilmesi çalışması olan derleme hakkında bilgiler.
Türk halk müziğinde uzun hava türü olan, konusunu; aşiret kavgalarından, kan davalarından, aşk maceralarından alan bozlak formu hakkında.
Türk müziğinde kullanılan ses tonlarını ifade eden; bir ses, dört ses, beş ses, yerinden, transpoze ve göçürme ile ilgili bilgiler.
Beste formu hakkında bilgiler ve incelemesi. Mısra yapısı, terennüm, nakarat, ikaa, zeminhane, nakarathane ve meyan bölümleri.