Türk Sanat Müziği Makâmları
Sitemde bulunan eserlerde kullanılan Türk sanat müziği makamları listesi, makamlara ait eserler, sözleri, notaları ve video yorumları.
Türk sanat müziği ve Türk halk müziği eserlerimiz ile ilgili cümleler içinde geçen, nedir? diyebileceğiniz, isimler ve kavramlar hakkında bilgiler.
Sitemde bulunan eserlerde kullanılan Türk sanat müziği makamları listesi, makamlara ait eserler, sözleri, notaları ve video yorumları.
Geleneksel şarkı şekline uymayan, hatta şiir açısından da şarkı formundan ayrılan eserler olarak tarif edilebilen Fantezi şarkı hakkında bilgi.
Şarkılarda ve türkülerde her kıtadan sonra tekrarlanan ve bestesi değişmeyen parça olarak kullanılan nakarat veya bağlantı hakkında bilgi.
Terennüm, esas güftenin dışında besteci tarafından ilave edilmiş ve bestecinin engin ilhâmını aktarmaya, aynı zamanda eserleri süslemeye yarayan, usûl ile yakından ilgili bir takım hece veya söz gruplarıdır. Terennüm Türleri…
Türk fasıl müziğinin tanıtımı, fasıl müziğinde kullanılan formlar, kullanılan usuller, eser seçimi, fasıl şarkılarının sıralanması gibi ayrıntılı bilgileri.
Türk halk müziğinde kullanılan ağızların çeşitleri, yöreleri, konuları, örnekleri ve benzerlikleri ile Türk halk müziği ağızları ile ilgili özet bilgilendirme.
Alevi - Bektaşi kültürünün en başta gelen şiirsel ve müziksel formu olan, bağlama eşliğinde ağır tempoda söylenen deyiş formu hakkında bilgiler.
Türk din müziği formlarından, Alevilerin temel ibadeti olan Cem ayinlerinin ayrılmaz bir parçası olan Semâh formu hakkında bilgiler.
Türk sanat müziği fasıllarında kullanılan sıfatlardan Sâzende ve sersâzende hakkında bilgiler ile fasıl müziğinin tanıtımı.
Türk halk müziği formlarımızdan, ölçüsü ve özel bir tartımı olan ezgiler olarak tanımlanabilen Kırık hava formu hakkında bilgiler.
Form bakımından, Türk halk müziği türküleri ve Türk sanat müziği şarkıları arasındaki benzerlik hakkında bilgiler.
Toplum vicdanında derin izler bırakan doğal olaylarla, bazı üzücü kişisel olayları konu edinen ağıt formu hakkında bilgiler.
Repertuar ve repertuar bilgisi derslerinin nasıl olması gerektiği, sadece meşk, icra, eser geçimi olarak algılanmaması gerektiği ile ilgili görüş.
Ustadan çırağa, hocadan öğrenciye çok yönlü mesleki bilgilerin verildiği bir öğretim şekli olan meşk hakkında bilgiler.
Aşık edebiyatının şiir türü ve Türk musikisi yönünden de, kendine özgü bir beste şekli olan Divan formu hakkında bilgiler.